Saturday, December 3, 2011

i-city [ day 9 ]

Ini cerita laaaama punya. Tapi aku baaaaru update. Tapi guna date event, sebab aku ni senang lupa. Kau pun sama. Kita sama saja.

Aku tak tau sebab apa aku pergi I-City ni. Sebab sini hanya ada lampu. Dah berkali-kali aku nampak lampu. Tapi abah aku la nak sangat datang sini. Tambah-tambah family aku yang lain tak pernah datang lagi. Kitorang bertolak datang sini lepas maghrib naik 3 kereta. Sampai sini, orang-orang dalam 2 kereta ja turun. Yang orang-orang dalam 1 kereta lagi tu tak turun. Yang tak turun tu family ayah cu sebab diorang baru sangat-sangat sampai sini hari tu. Aku pun kalau tak teringatkan toilet, nak ja aku duduk bergosip sama dalam kereta dengan orang-orang tu. Hehe.

Masa aku sampai ni, baru la aku nampak yang I-City ni tersangat lah hampehnya. Sebab masa first time datang dulu, aku datang dengan girlfriends aku pukul 2 pagi. Masa tu I-City mandom lagi and tak ramai orang. Second time aku datang, aku datang dengan hubby. Time tu ramai orang tapi aku tak terasa sangat kehampasan I-City ni sebab senang nak keluar parking. Tapi sekarang ...





Ramai gila umat manusia kat I-City ni malam-malam.



Dari Bangi nak datang sini, stuck kat traffic jam dekat setengah jam. Kereta berbaris nak ambil tiket parking dah setengah jam. Masuk ronda-ronda dalam I-City ni pun setengah jam. Berbaris nak bayar parking kat autopay 15 minit. Nak reverse kereta sebab nak balik dah, setengah jam. Dari tempat parking nak pergi ke tempat jolok tiket, 2 jam setengah. Tak ke cilaka namanya tu. 3 jam stuck kat tempat parking ja. Siot. Nak balik dah sejam setengah. Pukul 2 pagi lebih la baru sampai rumah. Sumpah tak pergi dah time-time holiday macam ni. Serik ! Bukan apa, sistem kat tempat parking tu takda. 6 cabang nak pergi 1 exit, tak ke bodoh namanya.. Orang yang jaga parking tu ada 2 orang ja. Sengal.



No comments: