Wednesday, December 24, 2014

Short escape - Taiping

Assalamualaikum
 
 
This entry should be written 21/11 lepas. Benda dah lama, tapi aku akan try recall balik. Bukan lama sangat pun, tapi boleh la. Menyesal tak update time tu juga. Huhu.
 
2015 akan jadi satu tahun yang pack gila-gila for us satu family. Kenapa ? Will see :D
 
So, ke Zoo Taiping lah kita. Hehe. Since mama and abah takda cucu lagi ni, selalu la jugak diorang bawa cucu saudara diorang ni pergi holiday. For this time, pergi zoo. Tu pun aku yang ajak sebab bosan duduk rumah tanam anggur. Kitorang bertolak dari rumah sebelum subuh. Around 5.30 kot. Tu pun sebab aku lambat bersiap. Haha. Sorry !
 
 
Zoo Taiping buka pukul 8 pagi. And we were among the earliest visitor of the day. Best jugak bila masuk zoo lengang. Aku boleh bayang kalau zoo tu sarat dengan orang, mesti semua akan tengok family aku. 3 arnab ni asyik melompat. Excited gila.
 
Entrance fee dewasa RM12, kanak-kanak RM 8. Bawah 3 tahun free. So Qaseh masuk free. Boleh tinggal sini terus sebab free je. Hehe :p
 

 
Terpaksa bawa stroller sebab ada 2 budak yang asal jalan jauh je, lembik lutut. Malas nak layan. Daripada kena dukung budak 14 kg, better tolak stroller. Jimat tenaga batin. Eh :p
 
 

 
 
I wonder why 'Rawang girl' was staying in there. Haha. Ok, kidding :p
 

 
Bawa dslr, tapi tak pakai pun. Menyesalnya mak..... Huhu. Untuk instagram aku selalu snap pakai fon ja. Tu pun dah cantik. Cantik la, sebab ada orang tanya aku pasai dslr then baru transfer ke instagram ke. Haha. Takda nya. Im not that rajin. Pakai note 1 je you.. Kualiti gambar note 1 lagi lawa dari note 2 ke kak Lotak ? Haha.
 
Lepas zoo, hujan turun dengan lebatnya mencurah-curah ke ladang gandum. Tula orang kata rezeki. Tadi panas terik. Elok 10 minit dalam kereta je, terus hujan. Lepas tu pergi makan kat Kuala Sepetang. Kedai tu masuk tv, saja la nak pegi try. Sedap kau !
 

 

Kbai.





No comments: