Thursday, July 28, 2011

sebab lock kereta, aku tak boleh shopping =(

Semalam dah terbang RM100 aku. Free free ja. Hari ni nak terbang lagi RM100. Huhu. Semua sebab lock kereta ni la. Macam mana ntah boleh stuck.

So petang kelmarin dalam pukul 4.30 macam tu, aku pergi kedai kereta. Memula tu ingat dia  nak buat simple simple je. Alah, korek lock pintu tu keluar, settle la kan. Orang cetek ilmu. Ceni ah.

Masalah kereta ni, lock pintu tu half open. So pintu tak boleh buka. Tapi masalahnya, lock tu nak tekan tak boleh, nak tarik pun tak boleh. Dia stuck. Tu yang bikin panjang cerita kat kedai kereta tu. Aku yang nak drive ni pun, masuk ikut pintu sebelah. Kira langkah kat atas gear ah. 

Sampai sana plak, lepas sejam lebih, baru pintu boleh buka. Tu pun hal lock tak settle lagi. Diorang bedah pintu kereta aku plak sampai nampak tulang. 



Ni gambar lepas dah balik Unisel


Kira punya kira, last last cina tu kata lock dah rosak, kena ganti baru. Then aku call abah. Abah cakap dengan cina tua yang sorang lagi. Tauke la kot. Hehe. Sebab ada 5 cina yang duduk kat kereta aku. Besar la sangat kan masalah kereta aku tu - -"


Lepas cakap-cakap, abah suruh dia tukar baru. So, kereta aku angkat balik Unisel dulu, hari ni baru aku nak pergi kedai kereta tu sekali lagi dengan adik aku.


kan dah melayang RM200 :(

No comments: