Tuesday, September 25, 2012

bila cumi demam ..

Assalamualaikum :)

Kalau nak ikutkan, hari ni dah masuk hari ketiga dah Cumi muntah-muntah. Memula tu aku tak ambil port sangat bila tengok dia macam tu sebab aku ingat dia pregnant. Pregnant kan, normal la loya-loya bagai tu. Kucing pun macam manusia gak. Cuma diorang tak mengidam la. Kang kalau dia mengidam nangka istana, mampos plak aku nak cari. Sebelum cari tu pengsan dulu -.-"

So hari aku ajak Tira dengan Asma pergi vet dekat Country Homes. 




Ni la vet dia. Dari jalan besar pun dah boleh nampak vet ni sebab signboard dia besar gile kau ! Vet ni depan Jusco je pun. Aku kan kaki Jusco. So tipu la kalau aku tatau vet ni kat mana.

Masa memula sampai vet ni, ada sorang amoi cantik ni yang jaga kaunter. Aku ingat dia just penjaga kaunter, rupanya dia la doktor. Omak kau. Patut la comei.. :p



Ni masa nak test suhu dia. Kalau manusia pun ambil suhu ikut bontot, memang nak kena lempang laa alamatnya.



Cumi baik sangat. Tak mengiau, tak lari, tak papa. Onyoo :)


Lepas check suhu, daktor tu kata Cumi demam. Ok, fine. Anak mami demam. Patut la lain macam je. Huhu. 




Lepas ambil suhu, doktor tu nak buat blood test plak. Takut kalau Cumi kurang darah merah/putih. Dia cucuk telinga cumi pakai jarum oh. Nasib Cumi tak lari. Cakar pun tak. Baik kan Cumi ^______^ Sejuk perut mami mengandungkan dia. Erk -..-



Ni tukang teman. Hehe. Ponteng lab sama-sama ye :p



Ni ha ubat yang Cumi dapat :)




RM55.00 lepas diskaun 5 hingget. Nah, amek kau.. Makan pasir la lepas ni -.-" nasib baik sayang kucing. Pasir pun pasir laa ..


****************************

AkuKata : benci betula aku dengan rupa blogger baru nih. Haih..




No comments: