Friday, January 17, 2014

Shopping sampai Penang

Assalamualaikum :)


Tak tau macam mana nak start. Dah setengah jam duk fikir macam mana nak start -_-"

Ni aku pergi Penang dengan mama abah. Just bertiga sebab abang tengah final exam kt UITM Shah Alam. Adik plak jenis pemalas nak tunggu orang lain belek barang. Bosan. So aku jela follow sebab memang nak beli barang aku pun kat Queensbay Mall tu. Aku perlukan new luggage and bag untuk travel tahun ni :)

Memandangkan ni sem last untuk degree aku dekat Unisel, so aku dengan buddies decided untuk pick a place and travel. Tak tau lagi nak lari ke mana memandangkan Thailand tengah perang saudara. Plan nak ke Krabi and Phuket. Sedih :(




Esplanade, Penang.


Lepas shopping, abah bawa pergi Esplanade a.k.a Padang Kota Lama. Kat sini yang famous-nya = pasembor kot. And, kalau sebut Penang, of cos la aku suka jeruk. Aku tak makan nasi kandar. Oh I hate kedai mamak. Takda la racist ke apa. Just tak suka masakan mamak. 



Ni bukan lakonan. Ni gaya spontan sebab memasing tengok gagak kat atas pokok. Sini banyak gagak. Selalunya dekat bandar la akan ada banyak gagak. Kalau tengok dalam movie, gagak ni bawa simbolik kejahatan. So no wonder la ramai orang duduk bandar ni jahat-jahat belaka. Tambah-tambah yang duduk Serdang and Seremban tu :p



Sorry tudung serabut. Angin dia.... fuh :)

Balik dari Penang, kitorang singgah Sungai Petani. Dekat Amanajaya Mall ada buat jom heboh. Masa tu kitorang sampai sana pukul 8 malam lebih. Jalan jem gila. Tak pernah-pernah lagi jalan kat Kedah ni jem teruk macam tu. Selalunya tenang je. Tapi kali ni terpaksa makan jeruk dulu dalam kereta sebab lapar sangat. Hampeh jem -_____-"

Dah lapar sangat, abah ajak makan dulu. So kitorang makan dekat Fish Manhattan. Sejam duduk situ. Huhu.





Tak habis pun makan. Aku dengan abah terpaksa take away. Mama je licin sebab order yang sikit. Lepas makan, sambung shopping sampai pukul 10 malam. Lepas tu keluar nak pergi jom heboh. Tengok-tengok dah tutup. Haha.



Perut dah kenyang, jum balik. Kbai ^__^





No comments: