Monday, March 12, 2012

Konvoi Port Dickson [ part 1 ]

Benda ni dah sebulan lebih dah plan. Lama gila kot admin kitorang duk semangat. Hehe. Admin jalan-jalan ni selalu bagi kat Afif Manaf. Dulu nak pergi Floria, tak jadi. Nak pergi Bukit Tinggi, tak jadi. Syukur la kali ni punya plan nak pergi Port Dickson menjadi.

Semuanya 12 orang yang follow ni. 3 buah kereta.

Pukul 7 pagi lebih lagi aku dah start siap-siap sebab takut diorang semua tunggu. Pukul 8 pagi tepat tu aku dah bertolak dari Unisel. Sampai kat separuh jalan ja, terpaksa plak patah balik sebab tertinggal kemera. 20 minit pulak la nak patah balik. Overoll, more than 40 minutes yang rugi kat situ. Huhu T.T

Sampai dekat hubby dalam pukul 9.30 lebih. Suppose pukul 9.45 tu dah sampai dekat apartment Fairuz, tapi ni dah terlambat sakan dah. Kesian diorang tunggu. Fairuz tinggal dekat Apartment Baiduri. Fatim dengan Ijat pun tunggu situ. Angkut semua dari 1 tempat sekaligus senang. Fatim ni awek admin, Afif Manaf. Kenal-kenal dia dari facebook ja. Ni first time jumpa. Cute ja budak dia. Kecik ! :p Ijat ni pun kenal dari facebook jugak. Kawan Fairuz dekat Uitm :) Afif Manaf ni aku pernah jumpa dia sekali ja. 2 tahun lepas kat entry ni. Sama la dengan Shaha, Ubai and Zaki. Tapi Shaha ni aku kenal lama dah sebab dia pekwe fairuz.

Lepas pick Fairuz, Fatim dengan Ijat kat Shah Alam, kitorang pergi GMI kat Bangi plak. Semua berkumpul kat situ. Yang ada kat GMI ni Shaha, Afif, Zaki, Ubai, Fateen, Reena, Cat. Shaha dah kenal, Afif dah kenal, Zaki dah kenal, Fateen + Reena + Cat lansung tak kenal lagi. Sekarang ni baru kenal. 




Masa Ijat dengan hubby pergi bilik diorang, panas gila kot tunggu kat kereta. Bahang oii. Puas melilau kat sini. Tapi situ asrama laki. Guard pun dah tengok pelek. Pehal plak kan minah-minah ni duk melilau kat asrama laki -.-'




Baju merah tu Fairuz. Orang selalu panggil Rizha tapi aku dah terbiasa panggil Yusz. Baju hitam tu Fatim. Pakai baju nak mandi siap. Semangat..



See .. Puas melilau. Aku ja terpaksa duduk kat kereta sebab kereta tak berkunci. Kunci plak ada kat hubby.




Ni baru 1/4 barang. Ada lagi meja tikar bagai. Lengkap la kalau pergi dengan diorang ni. Tak kurang satu habuk pun. Mula-mula tu plan pergi 2 kereta ja. Naik Citra aku boleh 7 orang, Myvi Cat boleh 5 orang. Tapi tak bajet pun yang banyak gila barang nak bawa and orang pun tetiba beranak lagi 2. So terpaksa sewa kancil lagi sebuah.




Sweet couple. Jelous oh tengok diorang :) Ni la Admin. Afif Manaf.





Laki baju koko tu Ijat. Laki singlet putih seluar belang-belang kaki nyamuk aedes tu Cat. Haha.Yang duk pegang kereta pakai baju hitam tu Ubai.

Lama gila kot kitorang stay kat GMI ni. Bersiap lama gila. Aku ingat aku yang terlambat 40 minit tadi dah kira lama dah. Diorang ni lagi lama kot. Pukul 12 lebih baru kitorang bertolak pergi PD. Kereta Cat, Cat la drive. Kereta kancil, Afif drive. Laju gila kot diorang ni drive -..-




Sandwich ! Fairuz yang buat :D Sampai 2 bekas dia buat. Sedap :) Hubby sampai menambah nambah.




Follow Cat. Second Admin. Mula-mula tak kenal Cat ni lagi, aku dah rasa cuak dah. Pehal mamat ni macam ni. Rasa macam tak semangat je nak ikut camping. Tapi lepas kenal, baru la tahu. Fun fun ja dia ni. Kira lagi meriah and bising la bila dia ada.




Depan Cat, belakang Afif.

Zaki dengan Ijat naik dengan Cat. Fatim, Ubai dengan Shaha ikut Afif. Fatim kompom la ikut pakwe dia. Geng perempuan semua naik dengan aku. Nasib ada aku. Kalau aku takda, and tinggal hubby sorang ja laki dalam kereta tu, memang hot and crunchy la cerita dia :p

Sampai tu ja nak update. Gambar kat PD ada banyak kat Afif. Lepas dapat gambar, baru nak update lagi. Good night !



No comments: