Tuesday, August 28, 2012

Raya day ! :)

Tarikh masa kejadian : 19/8/2012

**********************************

Assalamualaikum and halu halu ;)


Selamat Hari Raya .. Hope tak terlambat la nak wish ni kat sini. Raya kali ni sangat-sangat pack and meriah. Maybe sebab last year aku tak raya kot. Kan abah aku sakit sebab benda halus tu. So this year kitorang raya sakan. Sakan in everythings :)

Before puasa tahun ni, mama + abah + abang ada pergi buat umrah. Aku ada pesan jubah, and with that jubah la aku pakai untuk beraya tahun ni. Tahun ni memang aku tak buat/beli baju raya pun sebab yang last year punya baju pun aku tak terpakai lagi. Dari dia rosak dengan sendiri, baik aku pakai sampai rosak.

Raya tahun ni aku pergi sembahyang raya for the FIRST TIME. Aku memang tak tau nak sembahyang raya tu macam mana. Dalam masjid hari ni mama + mak ngah + mak cu ajar aku cara-cara nak sembahyang. Orang sebelah tu tengok ja tak lepas-lepas. Maybe dia pun nak dengar and belajar sama. Maybe la -.-'

Lepas balik sembahyang raya, ada la rombongan budak-budak datang rumah. Tapi tak banyak. So petang tu kitorang tutup rumah and pergi beraya kat rumah family abah.



With Shima :)



Semua pakai jubah. Hehe. Aku paling pendek T.T


Esok tu raya kedua (20/8/12), kitorang buat open house. Family abah semua pakat-pakat datang :) Petang tu hubby plak sampai dengan semua adik beradik dia. Complete ! :) Ni la first time aku jumpa adik-adik perempuan hubby. Segan jugak la memula tu sebab tak tau nak sembang apa. Kalau nak tanya pun, tanya pasai study bagai. Common ques. Sebelum-sebelum ni mak hubby mana bagi adik-adik perempuan hubby datang rumah aku sebab takut diorang kecoh bercerita kat sedara mara pasai kitorang. Tapi tahun ni lain :) 2014 pasti datang ! Ehe..

Raya ketiga (21/8/12), 4 kereta konvoi ke Nibong Tebal, Bukit Mertajam and Merbok. Suppose hari ni aku ada reunion Saina, tapi keluarga lagi penting. 




Ni rumah mertua Abang Fendi. Rumah dia cantik ! Lupa nak snap gambar dalam rumah.




Ni masa kat Merbok. Aku paksa Hanis dengan Kak An snap gambar ni pun sebab kerusi tu aku suka :D


***********************************

Dah habis dah ? Belum.. Raya kan sebulan. Hihihi




No comments: