Saturday, November 17, 2012

Terengganu (day 1)

Assalamualaikum and selamat maal hijrah :)


Dah balik bercuti ni, busy plak dengan lab report. Ingatkan kena siapkan 4 lab report ja. Rupanya ada 5. Mampos nak kena stay up malam ni. Huhu. Tapi still nak cerita pasai cuti kali ni sebab takut lupa. Ngee ! Nenek dah rupanya -..-

*******************************

First of all, planning nak pergi Terengganu ni memang dah lama dah. Ni hometown aku dulu. Ex-hometown. Hehe. Aku membesar dekat sini dengan abang aku. Aku ada keluarga angkat, mak angkat, ayah angkat. Semua angkat-angkat aku ada. Tapi aku dah tak ingat sapa sebab dah lama sangat tak balik sini. Kali ni aku balik jugak akhirnya sebab ada cerita seram disebaliknya. 

Kitorang berangkat 2 family dengan 2 kereta. Dua-dua kereta MPV and dua-dua full -.-"

Pukul 5 pagi kitorang tinggalkan rumah dengan keadaan cerah benderang. Yang tu tak payah risau dah sebab semua lampu luar rumah memang pakai sensor automatik on off. Pandai-pandai dia la nak hidup sendiri. Kereta aku full bukan sebab apa. Ada tambahan 2 makhluk comel lagi kat dalam tu. Berbulu belaka. Hehe. Mula-mula ingat nak tinggalkan kat kawan bagi dia jaga. Tapi abah tak bagi. Abah kata nak keluar as family, biar bawa semua sekali. Fine..



Anak kesayangan abah. Apa dia nak, semuanya layankan ja.. Huhu



Anak kesayangan mama jugak. Even dia yang cari gadoh dengan Cumi, but still Cumi yang kena marah. Cian ..


Sepanjang kitorang dalam kereta ni, semua orang alaskan paha dengan kain batik. Sebab takut lekat bulu 2 ekor ni. Huhu. And sepanjang perjalanan pergi tu, syukur la dua-dua ni tak buat perangai. Mabuk maybe. Kitorang pergi Tganu ikut Banjaran Titiwangsa. Bila dah lama tak lalu sini, rupanya dah ada hotel and resort dah pun. Gila fail Geografi. 

Sampai kat Terengganu dalam pukul 1 petang lebih. Bila sampai ja, terus pergi satu tempat hantu bertenggek. Tempat ni, tempat tumpahnya darah menantu mak ngah. Tempat ni tempat puaka and tempat ni rukun tetangga dia bomoh-bomoh belaka. Ok, kitorang datang sini dengan 1 main purpose. Nak dapatkan sample tanah untuk berubat. Mak ngah kena sihir. And menantu dia yang buat. @#$%& ! Masa nak ambil tanah ni, mama la yang paling semangat. Hehe. Dengan muka selamba ja dia turun kereta, lepas tu suruh abang keluar bawa yang penyodok baja tu.




Ni kat tepi jalan besar. Kat depan tu boleh nampak kedai makan -.-"



Done kerja mencuri tanah.


Lepas tu cari keropok lekor 30 batang. Check in hotel, makan sampai muntah -..-

Dekat hotel apartment ni, pets are not allowed. Mati hidup balik pun diorang takkan bagi bawa pets. Tambah-tambah yang berak taik besar and busuk macam ni. So, solution dia kitorang kidnap 2 ekor ni bawa masuk dalam beg, then usung sampai dekat bilik. Nasib baik la dua-dua ekor ni tak bunyi. 

Aku stay kat Sumai Suite Hotel and Apartment. Abah aku pilih yang 3 bilik punya. But still tak cukup. Ada 2 orang kena tidur luar. Ngeh ngeh ngeh :p



Bilik mama + abah + aku. Kitorang tidur sekatil. Nasib kurus -..- Haha. And bilik ni bilik Cumi + Jimmy jugak. Jimmy tidur toilet. Cumi tidur dengan aku. Mampos tiap malam kena gigit dengan Cumi sebab kurung laki dia. Huhu.



Ni bilik adik dengan atok



Bilik mak ngah + Kak Chaq + anak-anak. Katil tu diorang gabungkan. So muat 10 orang. Ok, tipu ..



From the bedrooms



Living room



Kitchen + entrance door



To the bedrooms

Actually nak promote. Tapi lupa snap gambar toilet. Before booked hotel ni, mama cari homestay. Tapi homestay sini semua sucks ! Nak booked hotel yang satu-satu bilik tu, rugi. Sebab kitorang ramai. So, hotel ni la satu-satunya yang ok kalau pergi beramai-ramai. Aku memang suggest-kan hotel apartment ni. Dekat dengan pantai :)

Malam tu semua orang pakat letih and tak nak bergerak pergi mana-mana dah. So mama abah decided nak pergi Giant, shopping. So aku ikut sama. Pergi Giant, borong bantal, vitamin Blacksmore, selimut, mop. Lepas tu pening fikir nak sumbat mana barang-barang ni semua masa balik nanti -.-"



See.. Ada orang kena tidur luar. Hehe.



Cumi plak yang hebat tidur dalam bilik -..-







No comments: