Thursday, November 29, 2012

karnival keusahawanan


Assalamualaikum


Kali ni nak post entry basi jugak. Again and again. Apa kau peduli. Kan ? Kbai. Waktu sekarang dah 12.09 tengah malam dah. Dekat hujung kaki aku sekarang ada dengar bunyi "prup prup prup" -___-" Jimmy dengan Cumi tengah makan. Sedapnya T___T

Sekarang aku dah pandai dah jamu mak bapak bulus ni. Aku dengan romate kan masing-masing ada mangkuk makanan yang 2 lubang tu. 1 lubang kitorang letak air. Lagi 3 lubang kitorang letak makanan yang tak sama jenama. So variasi makanan tu ada. So takda la kucing-kucing kitorang tu komplen makanan tak sedap ja setiap hari. Sebab makanan diorang akan bertukar every day and every week. No worries.

Back to the main topic, nak cerita pasai karnival keusahawanan 2012. Karnival ni under subjek Koko aku. Yang 1 jam kredit tu .. Tapi dah rasa macam 4 jam kredit dah sebab everyday aku akan fikir tentang dia. Kesian hubby :|

Date : 24 - 25 November 2012
Place : Dewan biru yang dah bertukar nama ke Dewan Naib Cancelor. Hopefully lepas ni ada la air-cond T___T

Dalam event ni aku pegang jawatan as timbalan pengarah. Tapi jujur aku cakap, aku tak reti buat kerja. Apa pun yang aku buat, aku akan dapatkan pandangan kawan aku. Aku betul-betul tak boleh buat keputusan sendiri. Tapi aku cuba.





AJK event



Kedai nasi kukus ayam dara


Masa event ni, kami kena dapatkan orang untuk buka gerai. Tapi sebab Jana Niaga ni leceh sangat, kami tak boleh biar orang luar buka gerai tanpa jagaan kami. So kami la yang kena jadi kuli jaga gerai secara percuma for 2 days.



Sedap gila. Serious !




Antara peniaga yang ada

 
For the second day, kitorang ada buat  acoustic battle. So crowd memang penuh la hari tu.





Salah satu dari 14 peserta 



See the crowd. I really enjoyed the moment. Sebab rasa puas bila first event dapat sambutan.




Sepanjang event ni, aku memang tak lekang dengan booth Ayam Dara ni. Aku jaga gerai ni for free. Itu yang aku dengan kawan-kawan aku yang lain deal-kan dengan tuan gerai ni. Tapi syukur sangat family diorang sangat baik hati sebab sepanjang aku jaga gerai ni, aku dapat makanan free. For sure la aku makan ayam dara ja for the whole 2 days ni. But still, alhamdulillah. 

Malam kemuncak tu supposed ada penyampaian hadiah and persembahan dari the winner. Tapi masa tengah setup pentas and PA system, tetiba dewan black out. So kitorang decided nak buat penyampaian hadiah tu kat depan dewan je. 




Peniaga air :)



Hadiah from the 1st winner until the 9th winner



Masa penyampaian hadiah ni, kitorang dapat bantuan dari lampu kereta Tira and Sir Fairuz. 




3rd winner



The winner. *Sori gambar gegar -_______-"


Habis bagi-bagi hadiah tu, yang dapat top first tu kena perform. So inilah jadinya ..




Habis bagi-bagi, kitorang memang tutup dewan terus la. Cuci dewan, sapu sampah, susun meja bagai. Suppose AJK kebersihan and alatan la kena buat semua ni. Tapi last-last, top management jugak yang kena seret meja kerusi bagai. Fine T___T



No comments: