Thursday, March 30, 2017

Honeymoon 3 : Ipoh (day 2)

Assalamualaikum

Hari ni nak check out dah. Tapi sebelum check out tu kitorang pusing hotel dulu.



Ni kat dobi tingkat atas. Aku ada ambil gambar mesin basuh rasanya. Tak ingat dah sebab benda ni dah setahun lebih dah. Hehe. Mesin basuh dia jenis pintu didepan. Kena masukkan syiling, abru dia pusing. Rasanya sama je macam dobi lain. Lepas tu ada mesin pengering. Apa yang aku nampak, serbuk pencuci dengan pelembut kain diorang sediakan. 


Wallpaper diaπŸ’“



Dah check out, on the way nak balik Shah Alam tu kitorang singgah Kellie's Castle kat Batu Gajah. Kellie's Castle ni dari jauh pun tengok dah seram dah. Bila masuk lagi lah seram. Tambah dengan tak ramai orang kat dalam tu. Tiket masuk : RM 5/pax.


Kisahnya istana ni dibina kat atas bukit sebab nak elak dari pemberontakan orang Melayu satu hari nanti. Jauh betul dia fikir. Rumah ni ada laluan rahsia dalam toilet di setiap bilik tidur diorang. Laluan tu akan tembus kat sebuah kuil. Yang misterinya istana ni sebab orang kata pernah jumpa Kellie dengan anak perempuan dia kat koridor istana ni.


Atas ni panas gila. Rasa macam kena panggang.


Koridor ni la diorang jumpa hantu tu.


Aku sebenarnya takut nak bergambar dalam istana ni. Taku kalau aku view balik gambar-gambar tu tetiba nampak hantu tersenyu dari penjuru mana-mana. Haish πŸ˜“

Kitorang melawat semua tempat dalam istana ni kecuali bilik bawah tanah je tak pergi sebab gelap gila. Kitorang ada perasan sorang girl ni dia datang sini sorang-sorang bawa kamera. Dia masuk bilik wain kat bawah tu sorang-sorang. Dia tu takda perasaan ke ?


Keluar je dari pagar istana tu aku rasa lega gila. Sumpah lega. Tak nak pergi dah. Sampai sekarang bila aku view je gambar datang sini, meremang bulu roma aku. Including sekarang. Kbai

No comments: