Monday, February 27, 2012

sepetang di Bukit Tinggi

Sampai kolej hubby tadi, terus mesej b, tapi b tak balas. Lepas tu call pulak. B angkat, tapi dia baru bangun tidur T.T

Ni rupa orang yang terpaksa tunggu dalam kereta

.

.




Nasib baik masa b buka pintu kereta tadi, b puji-puji aku. Kalau tak .. :pp

Ni first time kot aku pakai selendang macam ni. Kalau tak, semua selendang aku jenis macam singa punya. Kembang setalam. Lepas tu terbang-terbang kat muka. Tapi style kembang tu pun aku suka. Lepas ni nak pakai selendang cover dada plak. Bakal suami suruh. Padahal mama suruh lama dah, tapi tak pernah ikut. I don't know why. Sorry mama :(

Pukul berapa eh .. 10 pagi kot, kitorang pergi Jalan pasar. Hubby nak beli barang dia. Kat Jalan Pasar ni la ada satu story. 1st experience. Ada la 2 mamat bertopi and berbeg galas ni nak selup beg aku. Mula-mula tu aku memang tak perasan sebab tengah fokus dekat hubby. Tetiba aku rasa macam ada orang duk merapat dengan aku. Mula-mula tu aku biar ja, tapi bila salah sorang start nak buka zip beg galas aku, terus aku tengok diaorang. Dan-dan diorang senyum macam kerang busuk doe. Perh ! Nak ja time tu, aku tak tengok kat diorang masa diorang nak buka zip beg aku tu, tapi aku nak angkat FCUK. Bajet orang tak sedar kot. Bodoh !

Dalam pukul 11 lebih baru hubby siap shopping. Lepas tu memang rush la pergi Tasik Titiwangsa sebab nak tengok pameran pet. Tapi result dia ..



Pameran dah habis ! :(

Ok. moody. Nasib baik kena pujuk :p Then singgah makan ja dekat situ. Nasib ada function gak datang Titiwangsa.

Dalam pukul 1 petang lebih, kitorang sampai dekat Bukit Tinggi. Nak datang sini pun sesat ohh. Tu tara tengok GPS. Kalau tak tengok, tak tau la -.-"

Ok, entry sorang dewasa = RM12. Ni just untuk masuk Taman eropah dengan jepun ja. Lain-lain bayar lagi -..-



Parking kat tingkat 2 hotel. Ok, jakun kejap. Tak tau nak jakun pasai pa .. Ok, biar gambar bercerita. Aku mengantuk. Zzz ..





Dua-dua pakat first time jejak sini. Tu yang masing-masing takmau kalah menunjukkan kejakunan. Tapi macam biasa, hubby is the winner. *bunga api keluar kiri kanan :p

 


Tempat macam ni, malam baru hidup aku rasa. Tak tau la, aku pun tak pernah mai. Ni first time merasa kejakunan.



Menara apa tak tau ni. Ada 3 tingkat. Duk tingkat ketiga baru la rasa sejuk macam 1 per 2 Genting. Kalau duduk kat ground floor, rasa macam kat Genting Sempah ja.



Ni kat hotel. Jangan salah faham. Aku dengan hubby mai sini tumpang kencing ja. Pundi kencing sarat sangat dah. Nak berjalan pun rasa tak seronok bila pundi kencing cekang ni. Huhu.




See .. sweet kan. Haha. Lagi sweet bila hubby pakai baju kemeja yang abah belikan untuk dia. Bakal ayah mertua hubby pun SO SWEET :D



Ok, nak balik dah. Nak pergi Taman Jepun plak.
 


Ni hotel. Bukan rumah aku. Tolong la jangan buat fitnah :p





Ok, dah sampai Japanese Park. Betul kot tu nama dia. Aku pun tak berapa nak betul dah ni. Mengantuk -..-




Ni kedai cenderahati dia. Air mineral botol kecik dia sebotol RM3. Sekian, terima kasih. Datang lagi !




Pondok menunggu. Dalam ni sejuk.




See .. sehati sejiwa. Ni gaya sepontan tanpa tengok kiri kanan. Sama ja dua-dua :D

Ok, dalam pukul 5 lebih tu kami dah balik KL dah. Pukul 7.30, elok-elok orang azan maghrib ja, aku sampai dah kat Unisel. Zzz ..




No comments: