Friday, May 25, 2012

hantar umrah

Semalam mama + abah + abang bertolak dari Guar, Kedah pukul 11 malam lebih. Dari situ, 2 bas bertolak ke KLIA. 

Pukul 5 pagi tadi aku dah bangun bersiap. Awal gila seyh. Alarm aku tak bunyi lagi aku dah siap bangun. Siap tutup alarm lagi. Takut dia bising pepagi buta ni. Bangun-bangun tu mamai kejap. Tak pernah lagi dalam sejarah terdekat aku bangun mandi pukul 5 pagi. Dah bangun mandi, pakai baju bagai, mama hantar mesej pukul 6.22 pagi kata mama dah ada kat r&r Dengkil. 

Pukul 7 pagi lebih family ayah cu + atok + adik + aku bertolak pergi KLIA. Around 20 minutes ja, sampai la. Sampai situ, mama + abah + abang dah tunggu dah kat pintu 7. Betul-betul depan pintu :)

Ya Allah, rindunya kat diorang ..



Masa ni abah tengah sarapan sebab nak makan ubat.



Together



Abang nampak macam budak baik. Hik hik. memang pun ;)



Wait and wait. Masa ni pakat bergilir-gilir pergi toilet. Punya lama.


Last-last, baru la orang yang bawa rombongan tu panggil abah ambil tiket flight bagai. Masa tu baru sedar kata diorang dah nak pergi T_T Nak lagi sedih, aku takda tiket pun. Mean, aku tak ikut T_____T



Diorang dah totally masuk untuk berlepas. Elok la, seat masing-masing dekat.

*********************************

AkuKata : Mama, abah, abang, pergi sana elok-elok. Semoga selamat pergi dan selamat balik. Semoga umrah kali ni diterima Allah. Semoga semuanya sihat kat sana. I love you all. Antara harta dengan keluarga, i choose my family the most ! I love you !

AkuKata lagi : suppose flight diorang berlepas pukul 10.30 pagi, tapi pukul 12.46 tengah hari tadi mama mesej dari dalam flight kata flight tak berlepas lagi. Muatan terlebih. Kesian mama, abah, abang. 2 jam lebih berpenat bersempit dalam flight, rugi macam tu ja. Dah la perjalanan nak sampai madinah tu lama. Maybe ni ujian pertama diorang untuk ke rumah Allah. Sabar eh. 


No comments: