Tuesday, August 13, 2013

Aidilfitri (day 3)

Assalamualaikum :)


Tak lambat lagi kot kalau nak wish selamat hari raya ? :) Hari ni dah hari raya kelima dah. Suppose hari ni hubby datang rumah dengan bakal adik-adik ipar, tapi tetiba cancel plak. Patut la suara hubby masa call tu lain macam ja. Liat-liat ja bunyi. Rupanya nak cancel. Takpa, nangis laju-laju T_T

Aku ada entri untuk raya pertama, tapi sekarang tengah cari gambar, and internet super duper slow (biasalah duduk kampung), so aku langkau pergi entri raya ketiga terus sebab raya ketiga ni special sikit. Sebab aku ada reunion :)

Reunion aku start 10 pagi. Aku bertolak sorang dari rumah, then ambil Ruwaida dekat Tesco Mergong. Lepas tu gathering dekat rumah Meyna. Aku ingatkan dekat rumah dia dah ramai orang dah time tu, tapi aku jugak yang paling awal sampai. Tunggu kejap, baru Ihah plak sampai. Suppose kena tunggu Yus, tapi Yus lambat. So kitorang berempat gerak pergi rumah tok Dayah dulu.

On the way nak pergi rumah tok Dayah tu, lama gila kitorang sesat. Kitorang pergi sana guna 2 kereta. Kereta aku dengan Ihah. Masa nak cari rumah Dayah tu, 2 kali kitorang u-turn. Sesat nak cari payung merah punya pasai. Tengok-tengok Yus sampai dulu -.-





Budak kecik tu sepupu Dayah. Umur dia 4 tahun macam tu, tapi speaking language dia = bahasa inggeris sangat weyh. Tak pernah pergi oversea, just stay kat Malaysia. Belajar speaking dengan loghat Harry Potter dia tu dari tv je T_T




Ni rumah tok Dayah. Dayah tu kawan aku masa kat Saina dulu. Raya-raya ni dia balik kampung. Sebab dia takda kat rumah, rumah tok dia pun kami boleh serbu. Kami spent masa kat sini lama jugak la sebab minah-minah ni tumpang solat Zohor. Lepas tu tunggu Dayah bersiap plak. 

Dalam pukul 2 lebih baru kitorang gerak pergi rumah Mak Ku. Dia ada buat open house. Suppose kat sini akan jumpa ramai la geng Supermassive. Tapi diorang lambat. Yang datang lepas kitorang just Ida, Zahirah, Aliaa and Nizam.




Lepas borak kejap, kitorang gerak balik. Memula tu nak bawa semua pergi rumah aku. Tapi Dayah, mak dia tak lepas. Anak tunggal ni susah sikit. So lepas ni kena beranak banyak-banyak. Bagi tak sunyi sangat bila anak kena kidnap >_<"

Kitorang gerak pakai 3 kereta. Kereta aku, Yus and Nizam. Ihah, Aliaa and Dayah dah balik. Ihah balik drive sendiri. Aliaa, Nizam hantar and Dayah, Yus hantar. So, aku gerak dulu.



Rajin gila :p

Sampai-sampai rumah, budak-budak ni naik solat Asar dulu dalam bilik aku. Nizam solat kat ruang tamu sebab dia sorang ja laki sesat kat sini. Dia kan driver Ida. Haha.

Masa aku sampai tadi, Nizam dengan Yus tak sampai lagi. Nasib baik Zahirah naik dengan Nizam. Zahirah ni dah banyak kali dah sampai rumah aku. So dia tau jalan. Yang tak tau jalan sekarang ni, Yus. Dia sesat sampai ke Guar. Dah la drive sorang.



Masa ni tengah tunggu Yus. Konon nak jadi landmark la.





See.. Malu aku jadi orang kampung sini. Haha. Anak sapa la beratur tepi jalan ambil gambar ni :p Masa lepak-lepak tepi jalan cenggini, beratus kali dah kena hon.



Finally !




Yus sampai-sampai rumah aku ja, terus diorang ni ajak pergi belakang rumah sebab situ ada sawah. Nak bergambar bagai plak. Haha. Aku tetiap hari tengok bendang tu. Dah naik bosan dah. Diorang plak rasa best. Jakun tak kira.



Memasing pegang kamera. Hahaha.






Aku suka gambar ni. Boleh rasa tak apa aku rasa ? :)


Masa bergambar ni, Meyna terpijak sarang semut merah. Lepas tu habis semua semut keluar sarang and gigit-gigit diorang ni. Tu yang terbongkok-bongkok tu. Haha. Tapi masing-masing simpan emosi. Berlakon gila masa ambil gambar ni. Muka senyum, tapi tahan sakit. Hihi.

Lepas bergambar, balik meja makan, sambung makan. Hahaha. Buruk perangai T_T



Orang jauh makan :)


Malam tu lepas solat Maghrib baru kitorang gerak pergi Sungai Petani (SP) plak. Masa tu dah pukul 8 lebih. Tapi Zahirah tak ikut. Dia balik Gurun. Ayah dia datang ambil kat rumah aku. 

Nak konvoi pergi SP ni pun 1 hal. Aku lead diorang, tapi then stop kat stesyen minyak. Aku nak topup touch N-Go, tapi offline. Then aku fikir maybe masing-masing dah settle, so aku gerak la. Nizam follow, so aku fikir Yus pun sama. Tapi dah half way nak pergi tol Gurun tu, Yus call, Meyna dalam toilet. So aku stop. Aku singgah Petronas Gurun nak topup lagi, tapi habis plak. Bila aku sampai tol, Nizam dah naik highway. So aku gerak dengan Yus ja.

Sampai SP, kitorang hantar Ida dulu sebab mak dia dah marah dia balik lambat. Then hantar Ruwaida plak. Masa tu dah pukul 10 lebih dah. Sakan gila aku beraya tahun ni. Haha. Tapi macam ajaib jugak la sebab parents aku bagi keluar malam. Aku sampai rumah pun dah pukul 11 lebih dah hari tu. Im alive. Haha.

Kbai !





No comments: