Monday, September 5, 2011

lagi-lagi kisah kucing kena dera

Hari ni aku dah balik Unisel dah. Raya dah habis ye budak-budak. Pukul 7.30 pagi tadi lagi aku dah bertolak. Semua ni sebab nak lari dari jem ah. And finally .. highway LENGANG gila weyh. Tapi balik kali ni tak boleh drive lebih dari 110km/h. Abah kata "kena saman BAYAR SENDIRI". Mana nak cekau duit weyh. Duit save nak dating ja ni. Hehe.


Masa aku on the way tu, aku ada dengar era. Kena plak time dia duk baca berita, baca traffic info pa bagai tu. Lepas tu aku dengar benda ni ...


*************************************



300 Kucing Berjaya Diselamatkan Dari Pusat Jagaan Haiwan


PETALING JAYA:
 Kira-kira 300 ekor kucing berjaya diselamatkan selepas kesemuanya ditinggalkan dan dibiarkan kelaparan di pusat jagaan haiwan di Damansara Damai di sini pada Ahad. Polis menemui kucing tersebut dikurung dalam sangkar kecil dan kesemuanya dalam keadaan lemah.

Sembilan ekor kucing ditemui mati manakala yang lain kelihatan lemah, lapar dan kotor dalam premis jagaan haiwan di Damansara Damai di sini dan Desa Moccis di Sungai Buloh.
Seorang sukarelawan, Bazillah Bahrin berkata beberapa ekor kucing dihantar ke premis itu selama seminggu kerana pemiliknya sedang bercuti sempena Hari Raya.
"Semalam, beberapa tuan punya mahu menuntut haiwan mereka tetapi pemilik premis itu memberitahu bahawa kesemua kucing telah dihantar ke rumah pemilik masing-masing.
"Apabila ada beberapa kucing yang masih belum diterima, pemiliknya bergegas ke premis itu tetapi mendapati ia ditutup," kata Bazillah.
Katanya, beberapa ekor kucing yang dikurung turut dibiarkan di luar premis dalam keadaan amat menyedihkan.
Seramai 50 pemilik kucing kemudiannya membuat laporan polis di Balai Polis Damansara Damai.
"Polis mengambil keputusan untuk menyerbu permis tersebut. Kami menyelamatkan kucing lain yang berada di sana," kata Bazillah.
Pemilik haiwan, Shazana Mahazir, 26 berkata, kucingnya yang digelar Fatfat kelihatan kurus kering, berbau busuk dan lemah.
"Saya sepatutnya mengambil Fatfat pada 10 September ini tetapi pergi lebih awal selepas melihat mesej dalam laman sosial Facebook mengenai pusat jagaan itu," katanya.
Timbalan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Superintendan Meor Hamdan mengesahkan menerima sembilan laporan polis terhadap pemilik pusat jagaan haiwan terbabit.
Beliau berkata, polis akan melakukan siasatan terhadap kes ini dan akan mengambil kenyataan daripada kakitangan pusat jagaan haiwan itu.
"Sebaik saja siasatan polis selesai, kami akan menyerahkan perkara ini kepada Jabatan Perkhidmatan Veterinar," katanya.
**************************************
Huih ... Kalau kena kat kucing aku ceni, mau je aku meraung kat tengah-tengah highway ni. hehe. Tapi aku takda kucing :p


Sekarang hubby tengah carikan kucing untuk aku ^_____^              


COMING SOON ! :)

2 comments:

annuar mohammad said...

memang laa lengang,semua orang dah balik

Unknown said...

best nya drive ceni :pp