Tuesday, February 18, 2014

Majlis nikah

Such a happy weekend for this new year. Akhirnya best friend aku dah bernikah dengan pasangan gaduh putus gaduh putus gaduh putus dia. Haha. Pasangan wifey hubby ni dua-dua kawan aku. Yang wifey tu best friend aku since darjah 2. Believe it or not, sepanjang hidup aku, sekali ja aku pernah bertengkar ngan dia. SEKALI ja. Tu pun, sekali gaduh seminggu tak bertegur, seminggu tak bercakap. Lepas tu hebah 1 sekolah kami bergaduh sebab selama ni macam belangkas.

They met each other masa kitorang kat SMKAY. Itu sekolah menengah first kitorang sebelum aku keluar ke SAINA and Shahirah keluar ke MRSM. Yang si husband ni plak kekal je kat SMKAY tu. 

Banyak la kisah laki bini ni yang aku tak payah cerita kot. Tutup buku lama, buka je buku baru.

As a friend, Shahirah minta tolong aku snap gambar nikah dia. Nikah lepas asar. Tapi sebelum zohor lagi aku dengan hubby dah terpacak kat Masjid Tungku Kelana Jaya Petra. Bagus tak iolss -____-"



Disebabkan hari tu, hari Jumaat... so hubby pergi sembahyang jumaat dulu kat masjid tu. Aku ? Tunngu dalam kereta yang dah macam sauna dah. Lepas tu selfie sengsorang. Weirdo ... Yang hubby plak, orang tengah bagi khutbah, dia boleh plak whatsapp aku tanya tengah buat apa. Haha. Of cos la tengah sell fish :p

Lepas tu kitorang pergi makan nasi padang kat area situ. Im craving you know. Cari ayam penyet tak dapat, nasi padang pun kira aci la. Hehe. Dah la makan tu pakai tunjuk lauk macam tak makan seminggu -___-". Fatin, please belajar berjimat even mama kata bab makan jangan kedekut. Huhu.



Semua lauk tu aku punya. KECUALI ayam penyet. Haha ^__^ I have a happy tummy.

Lepas makan, patah balik pergi masjid sebab aku tak solat zohor lagi. Tak kan aku nak solat jumaat sekali dalam masjid tadi. Ye dak..

Lepas tu, masuk la asar. Nikah la sudah :)



Hantaran dia ada kek Wondermilk. Nyum nyum. Happy tummy aku berdendang lagi. Haha.


Ni Faiz. Kawan SMKAY. Dulu time sekolah, berlagak nak mampos. Tak tegur pompuan lansung KECUALI Shahirah sorang ja -__-. Tapi sekarang dah ok dah. Haha.


Ni Shahirah. My best friend, my partner in crime. Time sekolah sampai ke tua, bersaing tak habis-habis. No 1 dengan 2 tu memang tak kan pass kat orang lain dah. Sekolah menengah pun pilih sekolah sapa bagus lagi. Tapi sejak masuk universiti ni, dah habis dah persaingan sebab kadang-kadang peluang ada, tapi rezeki bukan di situ. Paham kan :) Rezeki aku sebab masih ada parents sedangkan dia dah takda. Tapi rezeki dia sebab dah bersuami sedangkan aku kira hari lagi :( At least Allah bagi rezeki tu dah betul dah.



Sekali lafaz ja, yang haram terus jadi halal :')


Habis majlis, ramai-ramai pakat bergambar kat bawah. Sebak plak time dengar Faiz lafaz akad terima nikah tu. Serious.



Tahniah korang :')


Habis kat sini, aku dengan hubby terus balik. Aku bermalam kat rumah Shima malam ni. As upah, aku bawa dia pergi Ampang Lookpoint. Nak sangat pergi kan ..





That all. Kbai.






No comments: