Thursday, February 26, 2015

Food hunter (day 2) - Boat Noodle, Publika

Assalamualaikum
 
I bet no one will read my blog and its not bother me at all. Just as a self remainder, second day dekat KL, lepas balik dari Unisel untuk uruskan transkrip, aku terus balik flat untuk pick up Shima. Tapi Shima plak drive sendiri nak pergi ambil Jiha.
 
Dekat Unisel tadi 2 kali kereta aku tak boleh start. Semuanya salah bateri. Nasib baik Tira ada sebab boleh jump kereta. Tapi actually bukan masalah bateri lemah ke apa, masalah bateri longgar je. Yang boleh tau tu pun sebab hubby ketuk kepala bateri, terus ok sampai hari ni.
 
Sebelum nak pergi Publika ni pun puas gaduh dengan hubby. Cadang nak pergi Empire Damansara. Hujan plak lebat, so baju seluar hubby habis lencun. So kitorang balik rumah hubby dulu sementara Shima pick up Jiha. Then dalam kereta tu ada salah faham sikit, aku pun tak faham kenapa boleh salah faham. Masalah utama dia sebab bajet and road planning. Lagi jauh bergerak, lagi bazir minyak and kenapa nak pergi sampai 2 kereta kalau destinasi dia sama. Why nak kena salin baju padahal tak nampak basah pun. Kenapa nak kena drive kereta broke ni kalau kereta Shima yang elok tu ada. Workshop pun tak buka, so why naik Citra ? Terlalu banyak why, tu yang boleh bebai tu. Hehe. Tapi panas kejap je. Tarik idung sikit :p
 
Kitorang pergi Boat Noodle, Publika. So no more why. Parking betul-betul depan Boat Noodle and tak lock kereta pun. Haha.
 
Publika ada 2 boat noodle. Ada halal and tak. Yang halal tu namanya boat noodle. Sebelah police box. Yang tak halal tu nama thai boat noodle. Kedai dia ada pintu cermin.
 
 

Untuk makanan, all RM1.90. Nampak murah, but trust me, potion dia sikit sangat. Sekali telan je. For me yang fasting the whole day, aku makan 6 mangkuk. Tu pun kenyang sampai nak muntah. Aku suka ayam, aku tak suka menu mee daging dia. Tak sedap.


 
Dah janji awal-awal nak belanja hubby and shima maka sini, so memang aku la kena bayar. Total RM 72. Sorang makan 6 mangkuk, plus air lain-lain harga. Semua balik muka biru je. Kenyang gila.

 
Kbai


No comments: