Sunday, February 8, 2015

Family day (day 1) - Bukit Merah


Dah 2 bulan dah pergi. Lain kali peram sampai masam.
 
Office abah aku ada buat family day ke Bukit Merah Laketown Resort and Cameron Highland. Disebabkan aku pun dah habis belajar, duduk rumah pun kerja makan tidur je, so boleh la aku ikut. Hehe. Kalau tak confirm kena tinggal punya. Kali ni bawa 3 orang si kenit ni sama sebab diorang hantu air. Cuti sekolah, diorang pun reti bosan duduk rumah.
 
Kitorang bertolak sebelum subuh. Menyempit je 1 kereta sumbat 8 orang. Mazda cx5 yang 5 seat tu, sumbat 8 orang. Gaya macam ketupat sotong dah dalam tu. Huhu. Sampai dekat rnr, mama dengan abah naik bas dengan officemate abah. So lega la sikit 1 kereta tu duduk 6 orang.
 
Sampai dekat Bukit Merah, kitorang semua masuk waterpark dulu.
 
 
 
Masa ni aku tengah 'cuti'. Memang nasib dah gitu. Asal holiday je mesti nak ber'cuti'. Haha. Tak tulis direct, sebab hubby marah. Dia kata takda privacy. Semua benda nak cerita kat orang. Semua benda nak tunjuk kat orang. Baju-baju dalam almari, rumah sepah, ubat-ubat semua nak tayang. Sebab tu instagram gambar makin kurang. Delete habis :p
 
Even aku tengah cuti, tapi mama suruh salin baju jugak. So salin la. Tak mandi pun. Bila orang tanya, kata je takut hitam. Hahaha.
 


 
Lakonan je ni. Pelampung takda lubang, boleh la. Tak basah bontot.

 
Sepanjang hari aku duduk dekat dalam ni jela. Yang family aku semua kira suap aku makan je. Kejap beli burger, kejap bawa nasi, kejap beli mihun. So aku duduk dalam ni sambil makan and jaga beg jela. Diorang semua pergi main. Tapi serious, kalau aku tak cuti pun, aku tak nak mandi. See the pic, feel it. Bahang kan..
 
Lepas mandi, tak bilas apa dah, terus berjalan pergi Kampung Air. Worker abah yang lain semua duduk dekat hotel biasa. Tapi untuk abah, diorang booked Kampung Air 3 bilik.

 
Masuk bilik terus mandi, lepas tu terus keluar pergi mini zoo dekat depan tu. Entrance fee tak tau berapa. Google la sendiri.




 
Berjalan tak habis lagi, hujan turun lebat gila. Memula tu berteduh kat kandang rabbit. Dalam 10 minit stay situ, lepas tu nekad nak lari. Kena gak lari balik hotel sebab hujan lebat siap kilat guruh semua ada.

 
Suka duduk sini. Relek je. Santai gila. Tapi penat la datang family day ni. Tak sempat nak rehat lansung. Malam tu lepas maghrib ja kitorang kena pergi dinner plak. Lagi lewat kitorang sampai, lagi lambat la majlis start. Berani nak makan tanpa tunggu bos ?

 

 
Malam tu hujan stop dah. Lega, boleh bergambar. Haha. Tapi gambar tak lawa. Bawa dslr tapi tak pakai pun sebab nak upload instagram. Masa tu takda kabel lagi. Dslr pun mana ada wifi. Malam tu kitorang makan sampai pecah perut. Dessert dia the best ! Jangan tanya kenapa aku gemuk. Kbai.
 

No comments: