Thursday, February 26, 2015

Pre-honeymoon - Pulau Langkawi (day 1)

Assalamualaikum and hi ! :)
 
Rasa berbunga-bunga nak taip entri ni. Haha. Sapa tak suka cerita kisah honeymoon diorang kan ? Banyak benda nak share. Tapi kalau alami sendiri, lagi best dari yang baca dalam blog. Hihi :D
 
Planning nak pergi Langkawi ni dah lama. Tapi tak lama sangat la sebab masa booking rumah, kereta ritu pun dah takda. Nasib baik cari-cari jumpa jugak. Kalau ikutkan, kitorang nak pergi family trip berlima je ke Phuket. Abah, mama, abang, aku, adik. Tapi tetiba abah kata tahun ni nak ajak hubby and Sha. Sumpah time tu aku excited gila. Rasa nak jerit. Gila kau tak seronok.. Even tukar planning dari pergi negara luar ke negeri sendiri, tapi ini yang paling best :D
 
Malam sebelum bertolak tu, Sha datang tidur dekat rumah. Esok pagi tu plak abang pergi pick up hubby dengan rumah dia. Bangun pagi and nampak hubby depan mata pukul 7 pagi dekat rumah was something new bagi aku. That feeling... Fuh.
 
Feri kitorang pukul 8.15 pagi. Tak sempat nak breakfast, terus naik feri. Trust me, aku bukan jenis yang ayu bila lapar. Tapi excited punya pasai, terus lupa nak jadi bengis.
 
 
 
Aku bawa 3 beg. 1 beg galas, 1 beg luggage, 1 beg sendeng. Beg sendeng tu ada seterika kot. Kesian hubby. Tapi dia yang nak tolong galas. *Mana icon smiley mata love ni ? Hihi.
 
Sejam setengah kitorang naik feri. Naik kematu bontot. Hubby kata ni first time dia naik feri lama. Sampai dekat jeti Langkawi, kitorang tunggu kereta dekat setengah jam. Lambat gila. Tapi hubby kat sebelah, sejam pun sanggup kot :p

 
Dapat kereta, kitorang pergi makan dulu. Then pergi Underwater World. Rasanya dah dekat 10 tahun tak masuk situ.


 
Abang tak habis-habis berkepit dengan Sha. Kekadang aku rasa diorang ni bertuah. Kenal baru setahun, dah nak kawin dah. Aku ni kenal dah berbelas tahun, bercinta dah 5 tahun, baru boleh kawin. Tapi aku pun bertuah jugak. Kawin di-sponsor :p

 
Selalunya adik la tukang ambil gambar. Tapi kali ni dia free to go. Haha. Kalau dulu selalu berkepit dengan mama. Kali ni berkepit dengan hubby ja. Mama jalan dengan adik. Hidup dah rasa lain macam. Feeling tu tak boleh nak describe dah.

 
Dia akan jadi first priority untuk aku lepas ni. Aku cinta hubby sangat-sangat, and at the same time aku janji takkan lupa dekat family lain. But I do love him so much.

 
Orang kata, kalau family ada krisis, ajak melancong. Kalau nak kenal somebody, ajak melancong. You know what, I love him better now. Sayu je tengok muka hubby, rasa tenang sangat. Some people might think 'macam kau sorang je bercinta'. Tapi you know what, kisah and rasa setiap orang tu tak sama even kau kata sama. Kau suka siput, aku tak. Aku suka ayam, mama aku tak.

 
Masa ni tengah tengok penguin. Ada sekor penguin tu manja gila. Dia ikut je rentak jari orang yang tunding ke dia. Mama kata dia lapar.

 
Konon sejuk sangat la. Orang kata kalau darurat, sejuk boleh peluk-peluk. Eh :p

 
Abah dengan mama macam tak kisah je apa kitorang buat. Abah kata jaga batasan. Tu je. So kitorang bergurau, manja-manja macam biasa cuma tak sentuh. No skin to skin. Tarik baju tu biasa la. Eh :p
 
Lepas tu kitorang pergi cable car. Tahap kepenatan tu dah 40 % dah sebab makanan tadi dah hadam.

 
Masa ni hubby lena. Tak tau macam mana lepas aku on camera ja, aku pusing belakang, elok ja dia senyum. Haha. Seriously if we are married, I will bite you :p
 
Datang sini masa public holiday, kena tahan la dengan crowd. Tiket asyik sold out je. Masa ni baru pukul 3 lebih. Kitorang beli tiket pukul 5 petang. Lama gila nak tunggu. Kitorang pergi masuk 5D cinema tu 15 minit, lepas tu pergi solat setengah jam, pergi makan. Kejap je pukul 5.


 
Selalunya abang la yang akan pergi urus tiket semua. Tapi kali ni aku rasa dia lupa kot. Haha. Mama dengan abah yang pergi urus. Last minute tu baru abang pergi tolong. Berkepit sampai lupa. Ish ish ish.

 
Sebelum naik cable car tu, kitorang masuk teater dia. Dome apa ntah. Lain kali tak nak masuk dah. Sampai malam aku asyik pening.

 
Cable car ni max 6 penumpang. Kitorang 7 orang, so bahagi 4 - 3. Mama, abah and adik naik 1 cable. Kitorang yang loving birds ni naik 1. Berkepit macam sardin. Padan la nak beli katil king size mama kata rugi. Haha :p



Dapat belon ni dari mickey mouse. Dia rasa aku ni comel ke ? Hahaha.

Turun bukit tu terus balik. Masa ni tenaga dah 80 % dah. Sampai rumah, aku, hubby, abang and Sha pergi cari makanan untuk orang rumah, balik tu terus tidur sampai malam. Malam tu bangun keluar pergi cari Haji Ismail Group (HIG) kat sebelah apartment kitorang. Kitorang stay Condo Istana. Next time stay HIG je. Senang, turun bawah hotel terus shopping sebab dia 1 bangunan je.

 
Nama condo, tapi rumah macam flat -____- Indah gambar dari rupa. Dah la tu, ada bau ***** kuat gila. And ada frame sembahyang diorang tergantung elok je belakang tv. Next time, no more apartment.

 
Being a couple, rahsia nak bahagia lama, pakai baju sama warna. Lepas tu jangan lupa puji-puji. Ustaz Kazim kata, nafkah batin bukan takat tidur sama je, tapi puji-puji pun termasuk sama. Lain kali tengok la 'Kalau dah jodoh' astro oasis. Ngee..

 
Aku tak tau borong apa kat sini. Tapi memang banyak. Hubby angkat, aku lenggang. Thanks hubby.

 
Depan HIG tu ada food court. Rasanya Haji Ismail tu dah jadi jutawan dah sekarang ni. Ada juga melayu berjaya and kaya. Alhamdulillah. Ok manja, jum balik lena. Haha. Lena bilik masing-masing la :p
 
Bersambung...
 
 
 
 

No comments: