Monday, February 9, 2015

My birthday

28th January is my birthday. Kebetulan hubby tengah cuti sem, so boleh la lunch date sama-sama. Hubby ni rajin buat kerja dapur. Dia selalu masak. So untuk hari ni, aku suruh dia masak spageti. Haha.
 
Pukul 3.30 hubby datang rumah ambil aku. Sebelum nak keluar tu, sempat lagi abah pesan bawa balik satay. Haha. Kitorang pergi Tanjung Dawai. Tak la jauh sangat, tak la dekat sangat. 45 minutes kot. Masa kitorang sampai tu baru azan asar. So hubby ajak pergi masjid dulu. Then masa kat lobi masjid tu, nampak pantai belakang masjid ada batu-batu, pondok, buaian, cantik la. Terus dating belakang masjid :p
 
 
Masa kitorang mula nak parking bontot cari port makan, tetiba ada sekor kucing ni tengah tidur atas pondok. Hubby kata kaki dia putus. Bila tengok, terkejut gila. Memang kudung. Tp ada tulang. Isi je hancur. Kesiannya. Kucing tu lapar. Dia buat muka kesian, lagi la tak tahan. Lepas tu dengan kaki capit tu dia datang kat aku, sedihnya..
 
Then aku ajak hubby pergi kedai beli lauk. Pak cik kedai tu jual 3 ekor ikan goring, seringgit kat aku. Masa patah balik dekat pondok tu, meow tu dah takda. Panggil pun dah tak datang. So aku ingah dia dah blah. Tapi bila aku buka bekal je, terus dia datang.
 
 
Laju gila dia habiskan 3 ekor ikan tu.


 
Spageti carbonara. Tak expect pun hubby nak masak carbonara. Hihi.
 
 
Aku ada buat oreo cheese cake 2 hari sebelum birthday. Saja buat sebab dah lama tak baking. Then aku order red velvet kat Wanis. Semua tu aku suruh hubby rasa. Lepas tu suruh compare kek sapa sedap.

 
Masa aku makan ni, meow tu asyik tengok je. Ikan dia dah habis dah, aku ingat dia dah kenyang. Tapi bila aku bagi spageti sikit, laju ja dia makan. So aku bagi separuh bekas kat dia. Mohon dia kenyang seminggu.

 
Tanjung Dawai ni not bad la. Cuma pantai dia jela tak boleh mandi. Aku rasa semua tempat yang nama Tanjung ni, memang pantai lumpur and kawasan nelayan. Sama la macam Tanjung Sepat kan ? Perkampungan nelayan.
 
Sometimes bila orang kampung kena halau dari rumah sendiri, and berhijrah ke bandar, dia mudah lupa daratan. Kesian.


 
 

 

No comments: