Thursday, February 26, 2015

Food hunter (day 3) - Magnum, Mid Valley + Nan Cheese RSMY House of Real Beriani

Assalamualaikum :)
 
Sekejap ja dah masuk hari ketiga. Hari ni bangun tidur punya la awal sebab sakit perut makan boat noodle semalam. Lepas tu dah tak boleh lena dah. Hubby plak ada kelas. So seharian lepak dalam rumah sorang-sorang sampai pukul 5 petang. Shima and housemates semua pergi kerja. So hari ni aku layan hindustan. Hahaha. Tak pernah-pernah layan hindustan time sunyi.
 
As planned, kitorang pergi Mid Valley. Just untuk makan and cari baju hubby. Hubby nak bawa baju baru pergi honeymoon :D
 
Jalan nak pergi Mid tak sesak dengan jem. So takda la menyesal drive sendiri pergi sana. Magnum ice cream ada 2 tingkat. Tingkat paling atas kat se-layer dengan GSC tu Magnum on plate. Kitorang masuk situ and duduk dalam kedai. Trust me, kalau baju tak berlapis confirm menyesal masuk situ. Sejuk gila. Baju aku 2 lapis. So hubby sorang je yang sebok ajak aku keluar awal. Haha.
 
 
 
Water, pilih air kosong. Itu je diet aku sekarang ni. Air kosong bagus untuk badan, boleh kurangkan berat, bagi tenaga and balance-kan lidah and tekak aku. So susah dah aku nak order air manis sekarang. Mana-mana kedai pun aku akan order plain water even nampak miskin kat situ.

Nak pilih menu bukan senang. Masuk kedai mana pun sama. Selak buku menu ni dah dekat setengah jam dah. Waiter tu asyik usha je. Hehe. Last-last kitorang ambil yang paling simple. Sebab hari ni ada 2 kedai nak masuk. Perut kena kasi ruang. Haha.

 
Trust me, aku suka tengok hubby makan. Tengok body la. Makin dekat nak kenduri, makin besar lengan dia :p

 
Yang ni RM9.90. Aku ingat harga sebab jenis ni letak la hiasan apa pun harga tetap RM9.90. Hubby pilih black forest. Aku suka yang pink tu. Masam masam manis.

 
Aku punya dalam jar. Tak ingat harga. Sedap jugak. Dalam tu ada meringue, yang pavlova tu. Kalau bab makan, aku boleh describe sampai esok. Tengok badan la. Hehe. Aku dah berisi macam ni pun, doc vet Jimmy tu always tanya why you makin kurus. Haha. You got my money, so puji la tiap kali visit.
 
Balik tu kitorang terus pergi RSMY House. Kedai makan ni famous dengan roti nan cheese dia. Cheese dia kalah pizza hut. Aku ajak hubby makan sini pun lepas tengok instagram dia. Yummy nya T_T

 
Excited ok. Sedap and cheesy. Tapi perut dah separuh kenyang. So makan pun separuh jela :(


 
Ok, excited nak mampos. Rindu nak makan lagi... Masa aku sampai ni kedai full gila. Sampai kat luar. So kena tunggu kejap. Once dah order, kena tunggu lagi. Lepas order, dia pergi dan dating balik. Datang sebab nak bagi tau ayam tandoori dah habis. Sedih mak. Huhu. Lain kali kalau nak pergi makan ni, pergi awal.


No comments: