Sunday, November 27, 2011

holiday [ day 4 ]

Ni hari ketiga aku holiday. Pagi ni aku kat Cameron lagi. Tup tup, tengah hari tu aku dah sampai Bangi. Lepas tu pagi esok aku dah sampai Melaka plak.

Tempat first yang kami singgah, A Famosa Animal World Safari. Dengan tunjuk MyCard, dewasa sorang RM38, kanak-kanak RM28 on weekend / public holiday. Hari ni habis RM800 more or less. Tapi masuk sini dapat 1 makanan berat and 1 minuman free. 



Ni masa tunggu Abang Cikli belikan tiket untuk semua. Dia belanja. Tapi guna duit abah - -"

Tempat first yang kami pergi, tempat trak. Safari ni tak macam zoo sebab binatang tengok manusia. Binatang bebas, manusia yang kena kurung.



Ni aku ajar kesayangan aku buat mulut ikan. Hehe. Time ni tengah tunggu trak. Yang macam lori tu.


Ni la lori trak dia. Depan diorang ni, ada aku. Depan aku, ada pasangan kawin yang ada baby sorang. Aku dalam trak ni asyik usha couple ni jela. Jelous. Huhu.

Lepas trak, kena melintas kat animal kindom ni jap untuk pergi tengok red indian show dengan animal show.


Ni first time aku tengok red indian show. Time ni hujan. Baru ja hujan masa aku baru ja duduk. Aku ingatkan show tu tak jadi dah. Tapi dalam hujan pun diorang boleh berlakon segala. Ok ok. Tepuk.


Lepas red indian show, kitorang terus pergi kat animal show. Yang ni aku dah tengok dah masa memula datang dulu. Tapi masa tu cat show takda. Ni baru ada :)


Lepas animal show, bird show plak. Yang ni pun aku dah tengok dulu. So aku tinggal ja show ni masa dia baru mula. Aku ikut parents dengan Abang Cikli pergi monkey island. Orang lain semua tak nak ikut. Hanis sorang ja suka teman aku. Huhu.


Masa red indian show tadi, ada pasangan arab bagi keropok ubi kat anak buah aku. Tapi aku dengan Hanis yang tolong habiskan. Haha.


Time nak pergi monkey island. Naik bot ni free ja sebab termasuk harga tiket.

Monkey island dia kecik ja. 5 minit pun dah telebih cukup untuk pusing 1 pulau. Huh. Tapi boleh la takat nak ambik gambar latar belakang beruk tu.


Sambungan pantun buah cempedak ... "ambil galah tolong jolokkan" Hiyarkk ! :D

Lepas monkey island, kitorang pergi makan bungkusan makanan yang dapat tadi tu. Masa tengah makan, abah suka potong stim. Berapa kali ntah dia push suruh makan cepat-cepat. Masa buka polistrin, dia kata ada lagi 10 minit. Masa mula suap nasi, dia kata lagi 8 minit. Erk. Tersedak - -"

Kitorang kena rush sebab nak tengok final show. Gajah show ... Yang ni aku suka. Sebab part last sekali, semua pakat kena sembur dengan gajah. Bhahaha. Dah la aku duduk line depan sekali. Cantek !


Aku dengan Hanis pulun lari... Hahaa. Atok pun lari..

Lepas habis show gajah ni, kitorang pergi check in kat homestay kawan ayah cu. Malam ni ada agenda lagi. 

Bersambung ..

No comments: