Friday, November 25, 2011

holiday di Cameron [ day 1 ]

Masa raya haji hari tu kot mama dengan yang lain-lain plan holiday ni. Memula tu nak pergi lagi ramai, tapi mak ngah dengan family abang Fendi tak boleh join sebab kerja. So trip ni just ada family aku, atok, family abang Shodi, family abang Cikli dengan family Ayah cu. Kebetulan besan atok pun ikut sama. Cun. Cun.

Dari rumah aku, kami gerak dengan 3 buah kereta abah. Ayah cu gerak dari Bangi. Kitorang jumpa kat tol Simpang Pulai terus naik Cameron.

Before tu ...

Pagi tu planning nak gerak pukul 7. So pukul 4 tu semua dah pakat bangun masak. Aku buat sandwich sardin and planta gula 3 bekas. Lepas masak, aku pergi mandi. Lepas mandi, aku turun bawah nak prepare hamster-hamster aku. Masa aku buka tudung kotak hamster aku, tup tup tengok Tamtam aku hilang. Damn !! Aku dengan tak pakai tudungnya lagi, apa pun tak siap, aku kerah semua orang cari hamster aku dulu. Time tu memang confirm la ramai kat rumah aku. Family abang Cikli, abang Shodi apa semua ada. 1 rumah kami selongkar. Karpet apa semua kami pakat gulung. Sofa pun pakat ceramuk habis. Pukul 7 aku pergi atas pakai tudung siap, then turun bawah balik sambung cari. Lepas tu abah suruh cousin cousin aku pergi dulu dengan family diorang tunggu kitorang kat tol Gurun. Then tinggal la family aku ja sambung cari. Dah 4,5 kali dah kitorang selongkar rumah tapi tak jumpa gak. Last last kitorang give up ja. Mama suruh aku tabur ja makanan kat atas lantai bagi Tamtam makan bila dia dah keluar nanti. Air pun aku dah letak kat dalam bekas. Memang selerak ah. Tapi abang Izul nak jugak cari. Last last abang Izul jumpa Tamtam kat bawah almari dapur. Fuhh !! Seronok dia jangan cakap ah. 2 jam kot cari.




Kitorang stay kat Crawn Imperial Court kat Brinchang. Nak masuk tempat ni, 90 degree kot. Kalau aku drive, sumpah aku parking kat bawah ja. Hahaha. Seram .. Sini ada apartment 3 bilik dengan dapur masak apa semua lengkap. Yang kitorang sewa ni rumah cina. Tapi barang masak dia tu, dia baru beli. Tanda harga pun ada. So memang kitorang masak guna alat dia la. Sewa 1 malam suppose RM300 lebih. Tapi sebab orang lain punya rumah, orang lain pegang kunci, so harga dia naik RM450.



Sampai-sampai terus bergambar. Dua-dua ni anak buah aku. Tapi paling aku geram, budak 2 tahun yang aku dukung tu. Nakal dia jangan cerita la. Berkali-kali dah aku gigit pipi dia. Hehe. Dua-dua pandai posing and gila photog. Pantang jumpa kamera :)

Bila sampai ja, benda first yang geng mak-mak ni buat = kemas barang masak, masak. Aku plak tak habis-habis dengan nikon and budak-budak kecik.


Makan ........ Ni la paling seronok :D Aku orang awal habis makan sebab aku makan dulu tak tunggu orang. Lepas habis makan ja, terus aku grab nikon aku. Dengan tak basuh tangannya lagi time tu. Just to capture the moment. See, atok aku [ baju kuning ] tengah berleter kat aku. Bhahaha.


Ni rumah anak-anak kecil aku. Tapi diorang tak boleh stay dalam sangkar ni sebab sangkar ni kan besi. SEJUK la gila. So diorang duduk dalam kotak ja. Aku letak serbuk kayu banyak-banyak dalam tu sebab Tamtam menggigil gila. Nanti aku upload photo diorang sejuk :)


Lepas makan, semua pakat jadi ikan paus terdampar kat pantai. Hahaha. Geng perempuan semua tidur dalam bilik. Yang laki merempat kat luar macam ni ha. Hehe. Ayah cu pun tidur luar :p Tapi abah special sikit, boleh tidur dalam bilik dengan aku and mama.


Time ni malam kalau tak silap aku. See Tamtam dalam pashmina aku. Dalam 15 minit macam tu dia stay keras ja macam tu. Siap tidur lagi time aku balut dia tu. Sejuk kot. Haha.

Lepas solat, kitorang pakat-pakat pergi pasar malam Brinchang kat depan hotel. Jalan kaki ja. Time turun memang best. Siap boleh lari-lari lagi sebab turun bukit 90 degree :p



Kan masa turun tadi seronok. Tapi time nak naik tu plak macam bala gila. Sumpah penat. Dengan barang-barang kat tangannya lagi. Adoi. Tapi aku bawa sikit ja. Hehe. Sebab abang Izul baik nak angkat semua. Syukur sangat ada abang, adik laki. Sebab bab angkat barang, aku tak payah fikir langsung. Ngehngehngeh.


Mari kita lenggang. Hahaha.

No comments: