Tuesday, November 15, 2011

rumah baru warna biru

Hari tu aku drive balik Kedah sorang ja. Harap ada co-pilot 2 ekor pun diorang bukan reti buat apa pun. Sepanjang jalan tu diorang tidur ja. Ke pengsan ntah :p

*******************************

Third day aku kat rumah, abah dengan mama ajak pergi pet shop kat Alor Star beli rumah baru kat hamster hubby. Beli rumah kat cucu weyh :pp Abah kata kesian kat diorang sebab takda game. Hehe.

Meet banglo baru diorang. Cinta pandang pertama oh. Masuk-masuk kedai ja aku terus nampak yang ni ja ..



Pandangan belakang


Pandangan tepi


Pandangan depan


Playground kat second floor


Playground


Tempat mandi


**************************

Masa masuk kedai pet tu,  aku terus tunjuk yang ni kat mama. Mama dengan abah pun suka. Nampak-nampak ja, terus nego harga. Dari RM155 turun RM130. Tapi kalau kat mudah.my aku rasa boleh dapat lagi murah kot. Hari tu member aku kata mak cik dia nak jual RM80. Tapi tu dah lama dah la. Rumah tu lagi cun kot. Warna pink.

Rumah diorang ni aku saja buat yang tingkat bawah tu as tempat tidur diorang ja. Yang atas tu, as tempat main diorang. Guli kat dalam tu abang aku yang letak. Mula-mula tu abang nak letak bola pingpong. Tapi tak jumpa. Stor tahap sarang tikus dah. Huhu.

Family aku sayang gila kat diorang. Lega aku tengok. Mula-mula tu aku takut jugak kalau diorang ( kecuali mama ) tak boleh terima kanak-kanak ni. Tapi semuanya diluar jangkaan weyh. Alhamdulillah. Before dengan after pergi kerja ja, mama dengan abah mesti akan melawat diorang dulu. Kadang-kadang masa abah pergi masjid time subuh, mama akan angkat rumah diorang ni masuk bilik dia :) Tok pun, malam-malam tidur tepi rumah diorang. Makan pun, tepi sangkar diorang. Abang dengan adik pun sama. Yang abang tu, suka sangat bagi jari kat Putih. Hehe. Tapi sekarang putih dah tak gigit :)

******************************

AkuKata : thanks hubby untuk kanak-kanak ni. I love you Annuar :)

No comments: