Tuesday, September 17, 2013

Singapore trip - day 1

Assalamualaikum :)


Semalam aku baru balik dari Singapore, hari ni dah kena pergi lab buat preparation untuk next lab. Aku buat pucuk paku. 2 plastik penuh kena koyak daun satu-satu. Fuh.. Luka habis tangan.

Aku bertolak pergi sana hari Jumaat. Pukul 6 petang aku bertolak dari rumah. Aku usung sekali kucing aku and pergi hantar dekat vet Country Homes untuk boarding 4 hari. Kena RM132. Pasrah jela. Sebab takda orang nak tolong jaga. Habis boarding, terus pergi dekat hubby kat Batu Caves. Fetch hubby, lepas tu terus gerak KL Sentral. Masa on the way tu, jalan jem la plak. Nasib gerak awal. Sampai KL sentral pun dalam pukul 9 dah. Train gerak pukul 10.30 malam. So kitorang dinner dulu.



Hubby yang semakin penyayang, understanding, caring, loving, cute, etcetera .. etcetera .. :)

p/s : Etcetera tu maknanya lebih kurang "dan lagi". Aku guna ni masa choral speaking dulu. Bunyi sedap.




Yang minah single sebelah tu kerja duk snap makanan. Haha. Kalau berkenan, boleh mengorat.


Pukul 10 malam, food court KL Sentral tu dah tutup dah. So kitorang lepak kat tempat pelepasan je. Aku dengan Aimi gerak pakai KTM intercity. So port dia setingkat je bawah tingkat food court. Dalam pukul 10.30 tu diorang dah announce panggil masuk. Lepas tata-tata kat hubby mucuk, terus beratur tunjuk tiket and turun bawah. 



Excited sampai gambar dia ja gegar. Keliling semua ok. Haha.



Ni pun excited gak. Excited tayang perut kenyang beda nak puasa 3 hari -.-"


Dalam train ni aku kerja tidur ja. Yang si Aimi plak kerja main fon. Mula-mula bajet tak sejuk sangat sebab awal-awal tu tak sejuk lansung. Mai tengah pagi, ketaq gila. Dah la sweater dalam beg kat atas kepala. Malas nak ambil tu lagi teruk dari tahap sejuk. Punya malas. Last-last buat tak tau ja. Tidur sampai Johor. Kalau nak jaga pun, jaga balas komen facebook ja -..-

Untuk first day, tu ja. Kbai.








No comments: