Friday, September 13, 2013

Singapore trip - preparation (step 2)

Assalamualaikum 

Actually aku dah tak banyak masa dah ni sebab pukul 6 karang dah nak berangkat. Nak hantar kucing pergi boarding la, nak ambil hubby kat rumah dia la, then baru pergi KL Sentral. Tapi before tu nak pergi makan-makan sampai muntah sebab aku bakal berpuasa sampai hari isnin karang. Konon ..

Jum taip laju-laju.

*******************************************

Hari Khamis minggu lepas, before pergi Bangi, aku pergi Petaling Jaya dengan Tira + Aimi. Kat sana ada satu travel agency ni nama Aa Discovery Travel & Tours. Klik the name, and link akan bawa korang ke laman web agency tu :)

Dekat sini kitorang beli tiket Universal Studio Singapore dengan harga RM 168 sorang. Dalam pakej ni, dia include-kan sekali dengan voucher makan + souvenir. 



Tiket entrance.


Voucher makan


Voucher cenderahati


Lepas beli tiket, kitorang pergi tukar duit. FYI, mata wang Malaysia makin menurun. Kalau few months dulu Tira pergi dengan nilai 1 dolar = RM 2.50, tapi kali ni kitorang pergi dengan nilai 1 dolar = RM 2.61. Something like that. Proud to be Malaysian kan :p Tapi apa pun, travel tetap travel. Waktu macam ni la ada banyak masa nak travel pun. Nanti masa-masa akan datang, we cannot expect the future. Maybe sakit, maybe miskin, maybe tua. Hidup ni ibarat roda kan. Hahaha... Nak jugak selit kat sini :p

Im not a rich girl la. For sure. Travel ni pun atas dasar duit sponsor mama abah je. So, time study ni la nak harapkan sponsor pun. Bila dah kerja nanti, tak tau apa jadi. Kan :)

Sometimes aku takut nak menaip. Sebab takut ada yang terasa, terdengki or 'ter' apa-apa la. But honestly, ni blog aku. Im telling you about me myself, my life journey, my family, my sweetheart. Everythings about me only. Kalau termenunjuk or something, tu sangat subjektif. Bukan disengajakan. And bukan semua orang beranggapan aku menunjuk pun. Kalau orang tu lagi kaya dari aku, hati dia takkan sakit dek dengki. Lain la kalau diri tu serba tak sempurna, yes, baru datang dengki. Sebab this is my life. Kan. Kalau hidup korang ke sesiapa ke yang tak sama macam aku, tu sendiri sakit hati la. Cannot help la. Tapi uolss can help diri sendiri. Jangan baca. Im telling the truth. Blog ni bukan untuk pendengki or stalker :)

Banyak pulak bebel-bebel time buzy ni. Haha.

Lepas tukar duit, kitorang pergi Wisma Manjalara. Konon nak buat kerja amal, tengok-tengok pengurusnya tak datang. Bagus la kome..



Ni tiket train. Katil habis, duduk seat jela. Patah pinggang. Padan muka. Nak pengalaman sangat kan. Haaaaaaaa, kbai !











No comments: