Monday, May 16, 2011

family dinner gathering sampai buncit

Malam ni kita bela lemak. Bukan sikit. Tapi BANYAK ! Esok boleh buat puasa sunat - -" Ni just jamuan makan simple-simple sebab semua orang balik bercuti. Semua cousin aku yang kenet-kenet pun datang cuci pinggan. I mean, habiskan makanan la :D




Pau ni kawan mama yang buat. Sebiji 30 sen. Sangat SEDAP and GEBU okay ! 30 sen tu kira macam tak balik modal tau dak ..




Ini tepung bungkus. Cousin mama yang buat. Ini aku tak tau rasa apa. Sebab aku tak telan lagi. Tapi surely sedap sebab mak ngah tempah 50 biji just for tonite. Huhu.




Makanan paling sedap malam ni. KEK COKLAT KUKUS. Chef dia = AKU ! Macam biasa la. Masak guna resepi campak-campak sendiri. Resepi dia nanti aku kasi okay. Simple je nak buat menatang ni. Kawan-kawan aku yang frust study malam-malam kat oversea nun, selalu je lepas stress ngan buat kek ni.




Puding laici double layer. Sangat best rasa dia. Bini cousin aku yang buat.




Ini pun bini cousin aku buat, Popia sengkuang. Bertuah gila kalau ada bini yang pandai masak ni kan.. Hahak. Contoh dia macam AKU la. Well :p




Mee mamak. Kedai mari .. Tak larat aih nak masak banyak-banyak.

Lepas tu ada lagi ayam KFC dua kotak and pasembor dua bungkus. Dah rasa macam anak gajah dah ni. Mata pukul 10 pun dah mengantuk gila !




Yeah ! Buah hati dah sampai. Ni la BUDAK KEMETOT. Saiz badan dia kecik gila weyh even dia dah dua tahun lebih. Sebab tu aku sayang dia lebih. Hahak.

Ok, dah. Nak tidur.


No comments: