Tuesday, August 9, 2011

my car do saloon for RM12

Tadi pergi klinik pukul 1 petang. Tak terfikir la plak time time tengah hari ni klinik tutup. Ingatkan bulan puasa, lunch hour tu klinik buka la. Apa punya tak sekolah daa .. Lupa plak kata kena sembahyang. Asyik ingat makan je - -"

Classmate aku ni la, dah seminggu dia sakit rahim dia. Memang dia datang bulan, but mostly orang akan period pain just for a day on the first day of period. Kalau nak sakit belakang, sakit pinggang bagai tu, maybe few days ja before and during period time. Tapi ni dah more than a week. Thats why aku kat klinik sekarang. Tapi klinik rest la plak. Pukul 2.30 baru buka balik. So, sebab tu la aku hantar kereta aku pergi saloon.

Saloon la sangat kan .. :p





Ni after kereta aku dah siap cuci. Tunggu nak vacuum and polish ja :)




Ni plak classmate aku. Elmy from Sabah. Tapi dah 3 years kat sini. Dia stay kat Bukit Jalil.

Kereta aku kat sini sampai sejam. Punya la habis-habisan diorang sental. Kesan cat merah yang kereta lain cium kereta aku tu pun dah hampir hilang. Agak-agak kalau aku pergi basuh lagi 2 kali ni, habis ah hilang cat merah tu.

Bukan kitorang ja student Unisel BJ kat sini. Kat tempat basuh depan sana, ada lagi sebiji Gen2 senior laki dengan Viva senior pompuan tengah pending nak vacuum. Sebab murah la kot. Kalau basuh luar saja = RM8. Kalau full service luar dalam = RM12. So better full service. Puas hati, jangan cakap ah. Dah la tu, kalau 5 kali datang cuci, akan dapat 1 free untuk cuci. Kira boleh la nak datang sini twice a month ke once a month ke. Sebab sini pun banyak debu, banyak hasil karya lembu. So, memang patut la nak cuci kerap-kerap.

Rasanya, kalau aku polis, aku dah saman dah lembu-lembu sekalian. Sebab suka sangat berak tengah jalan. Tak sekolah punya lembu. Pui pui ! 

No comments: