Thursday, June 2, 2011

Indonesia [ day 2 ]

Sambung balik eh ...

********************************

Pagi ni kitorang bangun awal. Pukul 6 pagi jam Malaysia, 5 pagi jam sana. Awal la sangat kan. Subuh pukul 4.30 lebih kot kalau tak silap. Aku tak payah solat, so aku tak peduli pun. Hehe.

Pagi ni family kitorang lewat sikit. Sebab adanya aku. Haha. Tapi adik aku lagi lambat doe. Jangan salah faham eh ;p

Sarapan pagi ni tak terasa pun macam duduk kat negera orang. Sebab kitorang makan nasi goreng dengan air teh kosong. Tawar gila kott.

Lepas habis sarap-sarap, kitorang pergi turun Puncak. Tapi sambil-sambil tu kitorang singgah dekat satu kedai ni. Nama apa ntah. Kat situ ada jual macam-macam makanan kering. Sampai keropok kulit lembu pun ada - -"

Barang sini takda la murah sangat pun. Lebih kurang Malaysia ja. Mama beli 4 barang je dah sama dengan 40 ringgit lebih.

Actually kitorang rimas tau nak keluar dari kedai selagi pintu bas tak terbuka. Sebab kat sini kitorang memang ARTIS. Keluar ja, kena serbu, keluar ja kena serang. Setiap tempat macam tu.

Then, kitorang pergi Tangkuban Perahu. Tengok kawah gunung berapi. Gunung berapi kat sini still aktif. And tempat ni BUSUK amat. Sebab bau blerang dia gila kuat.

Ini masa kitorang tunggu van untuk naik ke kawah

Ini la kawah gunung berapi tu. Still berasap asap asap

Bodyguard aku. Hahak.

See ... Sebab bau blerang dia kuat nak mampos, mama sampai pakai penutup mulut hidung la. Sebab mama ada asma. Aku pun ada, tapi aku KUAT. So aku tak pakai pun takpa. Sila paham. Haha.

Ni masa kitorang tengah tunggu van untuk turun ke bas balik

Masa datang tadi aku dah tertarik gila dengan pokok-pokok kat belakang ni. Kalau photoshoot kat sini memang hensem.

Lepas turun dari puncak, kitorang pergi tempat kolam air panas dia. Dekat-dekat situ jugak. Tapi kena naik bas la turun bukit. Nama tempat tu aku dah lupa. Aku terbuang plak tiket untuk masuk kolam air panas tu. Yang sure, tempat tu ramai gila sebab dah jadi hot spot untuk pelancong and orang kat situ. Tu pun kami memang lucky gila. Sebab masa kami nak lalu kat simpang keluar dengan bas tu, ada lagi 5 bas besar yang penuh dengan budak-budak yang baru sampai.

Sebelum berendam kaki tu, tourist guard kitorang ada ajar. Dia kata, mula-mula kena masukkan sebelah kaki dulu sikit-sikit. Biar suhu air dengan suhu kaki kita tu dah terbiasa, then baru kita masukkan sebelah kaki lagi slow-slow. Lepas tu, kaki tu kita kena kocak-kocak sikit, kasi panas tu tak terasa sangat.

Habis kat sini, kitorang pergi Bandung plak. On the way nak pergi sana tu, kitorang singgah makan and solat dulu dekat satu restoren ni. Gila nice tempat ni.

And yang penting, ikan dia unik and garing gila. Sedap :)

See .. Macam nak terbang. Hahak.

Then, bila sampai ja dekat Bandung, kitorang singgah dia punya factory outlet. Factory outlet dia banyak gila dekat sini. Sepanjang jalan tu ada. And tempat yang paling bertuah = Blossom Family Outlet kat bawah ni. Sebab aku dapat kasut kat sini. Jenama Colette dengan harga 139.000 rupiah. Harga lebih kurang Malaysia ja. Nama ja mata wang diorang rendah, tapi still sama mahal dengan kita.

Sepatutnya lepas lawat factory outlet ni, kitorang terus pergi Rumah Tas. Tapi sebab dah lewat sangat, tourist guard kitorang nak skip dulu Rumah Tas tu. Kitorang terus sambung pergi dunia jeans. Kat kedai tu penuh dengan jeans ja. Tapi harga tak murah jugak. Still SAMA macam kat Malaysia. Tapi ada discount la sikit.

Family kitorang keluar dari kedai tu awal gila. Sebab abah nak beli seluar, takda saiz. Nak beli baju, takda saiz. Abang plak, takda minat. Adik ada la dapat tali pinggang 1. Aku dengan mama, kalau kedai skirt, dah lama dah kedai tu kosong sebab kami borong. Hehe.

Habis semua tu, terus kitorang pergi hotel.

Kitorang check in 2 bilik jugak kat sini. Adik and abang tidur bilik asing. Pukul 10 malam aku dah kiok. Penat weyh !