Tuesday, June 14, 2011

first time jumpa MAK HUBBY :)

Nervous!


Itu jela yang aku rasa. Hehe. Bukan takat nervous pada pagi hari ni ja, tapi dari semalam lagi aku nervous. Subuh tadi siap boleh dengar azan subuh lagi. Punya la tak lena aku tidur. Hahaha.


Actually hari ni sekolah mama aku and mak hubby ada hari kantin. You know kan yang ibu-ibu kitorang ni rakan sekerja. So hari ni la paling sesuai untuk jumpa bakal mak mertua tanpa segan. Konon - -"


Mula-mula tu punya la belagak dengan hubby [ dulu la. lama dah ]. Kata tak akan segan bagai. Tengok-tengok ... Ambik kau ! Rasa nak sumbat muka dalam jamban, lepas tu flush ja. Huhu.


************************************


Hari ni ..


Sementara anak buah aku nak bangun tidur [ sebab dia nak ikut sama ], sempat la aku tarik nafas panjang-panjang. Pukul 9 ja aku terus mandi. Tu pun lepas mama call kata acara dah start. Bising nak mampos aku dengar diorang beraerobik. Hik hik.


Pukul 10, aku pergi SKPL. Lepas parking dekat padang sekolah ja, terus aku serbu library dulu sebab masa aku call mama tadi mama kata dia ada kat situ. Bila sampai situ ja, tengok-tengok mama takda. Aku tanya la pak cik yang jadi DJ tu [ konon. haha ], dia kata mama kat gerai. Masa nak pergi gerai tu, aku macam ternampak mak. Adoi. Dub dab dah sepasal. 


Sampai dekat mama, mama suruh duduk dekat gerai dia ja. Mama ada bentang tikar kat situ. Aku dengan anak buah aku duduk la. Ayu gila hari ni. Pakai skirt oh. Pastu lilit-lilit tudung tu ala-ala Hana Tajima. Haha. Perasan siot - -" Lepas duduk-duduk kejap, pastu nampak mak hubby. Dalam bahasa manjanya, MAK. Hehe. Pastu, dan-dan mama suruh pi salam. Dah la cakap kuat mama ni. Malu cek. Hehe. Tapi mak macam segan. Mak lari pergi kat kereta sebab adik bongsu hubby mintak apa ntah. So, tak jadi la salam dekat sini. 


Tapi lepas tu jadi. Masa aku bawa anak buah aku pergi beli makanan, aku dengan mak berselisih sebab mak baru balik dari kereta. Sekali lagi tak mampu nak tegur. Mampu senyum je :) Tapi pas balik dari beli-beli tu, tarus boleh pergi salam. Hehe. Terharu ni :D First time oh. Dah la nervous tak hilang lagi. Nak sembang apa pun tak tau. Ayat berterabur habis dalam otak. Ish ish ish.


Pastu apa lagi, pergi duduk diam-diam kat gerai mama la. Kira-kira kupon. Pastu mama suruh bawa anak buah aku jalan-jalan. Aku pun bawa la pusing-pusing bekas sekolah aku dulu. Nak cerita panjang pasai sekolah tu kat budak kecik ni pun bukan dia paham. Tadika pun dia tak pas lagi. Kang dia tau nganga ja, susah jugak aku.


Pas round-round telan angin, aku patah balik pergi gerai mama. Oh, lupa nak cakap. Gerai mama sebelah je dengan gerai mak. Berjiran. Pandai diorang komplot kan. Hehehe.


Pas duduk ja kat tikar mama, terus aku cari pisau nak kupas buah. Gerai mama jual rojak + dadih + bihun. Nasib baik aku expert kupas buah, kalau tak ... malu habis ah. Hahaha. Habis kupas buah, dah tak tau nak buat apa. Gabai kot.. Dah la mak asyik usha ja. Air peluh aku pun meramu kalah air hujan. Bukan apa, panas. Takda kipas. Bukan sebab cuak eh. Hehe. Bila dah takda kerja nak buat ni, lagi la gabai. Rasa macam duduk atas bara api ja. Tak senang duduk kot. Nasib baik la tetiba mama bagi bihun. Hahaha. Makan tu adalah pekerjaan. So takda la segan. Hahaha. Pastu nak lagi best, tiba-tiba mama pi duk bersembang dengan mak plak kat gerai mama. Betul-betul tala muka kat aku. Pastu duk tengok-tengok aku. Adoi ... Kalau tercekik bihun ni, memang aku rampas cendol anak buah aku la. Even aku tak makan cendol :p


Lepas habis makan ja, aku beramah mesra kejap ngan budak kuat merap ni. Tetiba dia mintak ais-krim. Nasib baik dia mintak ais-krim. Boleh la jadi alasan nak balik rumah dah. Haha. Sebelum nak balik ni, mama sekat aku lagi. Dia suruh kira kupon lagi. Takpa la.. sempat la bersama mak lama sikit. Bukan selalu. sebab bukan selalu tu yang rasa macam nak pitam ni. Ketaq habaq hang ! :p


Masa nak balik ni, aku perasan mak asyik duk tengok ja aku. Yang mama plak duk bubuh makanan macam-macam dalam plastik. Tapi takpa lagi time ni. Pastu, bila dah rasa semua dah ok, aku pergi la salam lagi dengan mak :) 


Lepas tu, tamat dah. Tamat la sangat. Balik rumah ja, terus on lappy. Lepas tu post status 'still nervous even dah selesai jumpa mak Annuar' kat facebook. Haha.


***********************************


AkuKata : masa duk kat gerai mama tadi, ada la nampak adik-adik hubby :)

No comments: